היביסקוס סיני, זנים שונים Hibiscus sinnensis, cultivars

משפחה: חלמיתיים Malvaceae | מוצא: איי האוקיינוס השקט

לאלה מכם שאוהבים פרחים ענקיים בעלי צבעים עזים יגרום השיח הזה לתחושות עונג עזות. היביסקוס סיני הוא אכן שיח קל גידול ופרחוני מאוד ואין אחד, שנשאר אדיש אל מול הפרחים המרהיבים המעטרים אותו במשך כל הקיץ.

כל שיש לעשות הוא לשתול אותו בקרקע מועשרת בקומפוסט תחת שמש מלאה או חלקית, להשקות באופן סדיר ולדשן מידי פעם (עודף דישון והשקיה עלול להפחית את הפריחה). ניתן גם לגדלו בקלות יחסית במיכל גדול במרפסת שמשית. גיזום זהיר ולא מוגזם באביב או בקיץ ישמור את הצמח בגודל ובעיצוב הרצויים לנו. בשל גודלו (2-4 מ גובה וקוטר) וקצב הצימוח המהיר זהו גם צמח מוצלח לעיצוב על גזע כצמח מוקד בגינה.

להיביסקוס הסיני מזיקים מועטים (בעיקר כנימות) ובגילוי מוקדם וריסוס בסבון או בחומרי ריסוס מתאימים אחרים ניתן להתגבר עליהם בקלות.

חסרונו היחיד הוא רגישותו לקור: באזור ההר נמליץ לגדלו רק בפינות מוגנות היטב מרוחות חורפיות וללא קרה. בגידול במיכל כדאי להעביר בחורף לפינה החמה ביותר בגינה. הזן בעל הפרח האדום הפשוט נמצא עמיד יחסית לקור.

במהלך השנים הובאו לארץ מכלואים רבים בעלי שילובי צבעים מיוחדים ופרחים ענקיים וניתן לראות את חלקם באתר של שגיא צמחים פורחים.

גם בשיא החום, תוכלו למצוא אצלנו במשתלה כמה זנים בעלי צבעים רותחים במיוחד (וניתן גם להזמין לפי צבע)

דילוג לתוכן