fbpx

מרווה קטנת-עלים 'מסה אזור'
Salvia microphylla 'Messa Azur

משפחה: פעמוניתיים Campanulaceae | מוצא: דרום אירופה

מרווה זו הובאה לארץ ב 2014 על ידי סימה קגן ממשרד החקלאות והיא דומה ביותר למיני מרוות גרג, אך ייתכן שבדמה גם גנים של מרווה קטנת-עלים ומרווה ליסיאוידס הקרובות.

זהו שיח צפוף היוצר כרית רחבה מכוסה בעלים קטנים אליפטיים וריחניים ובשפע רב של פרחים בצבע סגול בינוני. הפרחים שופעי הצוף מושכים צופיות, פרפרים ודבורים.

באזור ההר פורחת מרווה אוהבת חום זו מן האביב ועד לתחילת החורף ובחורפים החמים האחרונים המשיכה לפרוח גם בחורף בתנאי שמש מלאה.
בחורפים קרים נושרת, לפעמים, חלקית, אך מתחדשת היטב באביב.
בתוך שנה-שנתיים תגיע בתנאים סבירים לקוטר של כמטר ולגובה 40-60 ס”מ.
מרווה ‘מסה אזור’ גדלה היטב תחת שמש מלאה או חלקית (לפחות 2-3 שעות של קרינה ישירה) ועמידה יחסית ליובש, אך תיראה במיטבה בהשקיה סדירה ותסתדר גם עם תחרות שורשים בינונית.
מנסיוננו, שומרת על מראה נאה במשך לפחות 5-4 שנים ויש לעקוב ולראות אם תתעייף עם הזמן כמו רבות מאחיותיה ותפחית בהדרגה את הפריחה.

מרווה ‘מסה אזור’ מתאימה במיוחד בגן הים-תיכוני, לכיסוי שטח, לאורך שביל ובשיחיה פורחת. יפה מאחורי צמחים נמוכים, או לפני שיחים גבוהים ומצטיינת גם במכלים גדולים.

למרות יכולתה לפרוח באופן רצוף במשך כל השנה, אנחנו ממליצים על גיזום לחצי הגודל וניקוי ענפים יבשים מדי שנה בסוף החורף על מנת לקבל מראה מחודש, רענן ונאה תוך כחודש-חודשיים.

לסיכום, זהו אחד מזני המרווה המוצלחים ביותר לשמש מלאה ולפריחה מרהיבה וממושכת.
דילוג לתוכן