fbpx

לורופטלום סיני
Loropetalum chinense (var. rubrum)

משפחה: הממליים Hamamalidaceae | מוצא: מזרח אסיה

שיח חדש זה הגיע לארץ לפני שנים ספורות ומצליח היטב בקיץ ובחורף במישור החוף ובירושלים. בארצות הברית מצוי בגינון כבר משנות ה-80 ושם הוא עמיד לקור עז ולחום רב ומשמש רבות כאקזמפלר פרחוני, לכיסוי שטחים ובמכלים גדולים, אולם בשל העדפתו הברורה לקרקעות חומציות ולא גירניות נראה שבאזור ההר יצליח בעיקר במכלים או במצעים מנותקים.

לורופטלום סיני הוא שיח ירוק-עד בעל עלים אליפטיים קטנים המלבלבים ורודים וגדלים בשכבות שטוחות לאורך הענפים.
מאמצע החורף מתחיל השיח לפרוח בפרחים מיוחדים וריחניים, שעלי הכותרת שלהם גזורים לחוטים בצבע ורוד עז עם שיא שופע ומרהיב בין פברואר לאפריל. פריחות מעטות מופיעות לעתים גם בשאר עונות השנה.
הצמח גדל היטב משמש מלאה ועד לצל חלקי ויכול להגיע, כנראה, לגובה ולקוטר של כ 1.5 מטרים או מעט יותר. בבגרותו יפתח גם עמידות כלשהי ליובש, אך השקיה סדירה, דישון מתאים ואולי גם תוספת ברזל בעת הצורך ישמרו על מראה חיוני ובריא.
כמעט אינו דורש גיזום אם כי ניתן להקטינו ולסדרו מדי פעם בגיזומים קלים בתום גל הפריחה האביבי או גם בעונות אחרות. באזורי הארץ החמים כדאי לבדוק בזהירות אם אינו סובל בשיא הקיץ בתנאי שמש מלאה.
מתאים כשיח מוקד פרחוני במכל גדול ובקרקעות לא כבדות גם כגדר חיה, בשיחיה מעורבת, ולכיסוי שטחים.
יפהפה במבנהו המיוחד ובפריחתו וכן בעת לבלוב העלים החדשים.

ותוספת מלהיבה וחדשה:

רק לפני שבוע קיבלנו לראשונה זן חדש ששמו לורופטלום סיני ‘בלק פרל’ בעל עלים בצבע בורדו יפהפה ופריחות בוורוד-אדמדם. להערכתנו יצליח באותם התנאים של הלורופטלום הסיני והוא שיח בעל פוטנציאל קישוטי רב.
דילוג לתוכן